Egy ponton minden vállalkozó rájön: nem elég jól dolgozni – láthatónak is kell lenni. Ilyenkor jó lenne egy marketinges. De mi van, ha Te vagy az? És nem szereted?
Ha a posztolás stressz, a hírlevél küldés halogatott feladat, és a szövegírástól kiráz a hideg?
Ebben a cikkben 6 egyszerű, gyakorlatban is működő tippet találsz – akkor is hasznosak, ha nem vagy marketinges. Plusz mutatunk egy trükköt, ami jól jön, ha megakadsz útközben.
1. Tisztázd, kinek és mit akarsz mondani: marketinges alap
A marketing ott bukik el, ha túl általános. Ne próbálj „mindenkinek” szólni – elég, ha tudod:
- Ki az, akinek segíteni tudsz?
- Milyen problémát oldasz meg?
- Miben vagy más, mint a többiek?
Ez nem bullshit-szöveg, hanem az a három mondat, amire minden posztod épülhet.
Ha nehéz megfogalmazni, akár egy AI-eszköz, mint a Skillbot ChatMaster is segíthet egy első vázlatban.
2.Ne csak akkor posztolj, amikor eszedbe jut – legyen benne rendszer
A rendszeresség fontosabb, mint a tökéletesség. Nem kell naponta posztolnod, de ha hetente 2-3 alkalommal megjelensz, már épül a jelenléted.
Tipp: készíts magadnak egy 4 hetes „tartalomnaptárat”, pl.
- Hétfő: szakmai tipp
- Szerda: saját sztori, kulissza
- Péntek: ajánlat vagy visszajelzés
Ez nemcsak időt spórol, de segít elkerülni a szokásos „miről posztoljak?” bénultságot. És ha még így sem jut eszedbe semmi? Egy digitális asszisztens könnyen adhat témához illő tartalmi javaslatokat.
3. Írj úgy, ahogy beszélsz
Sokan azért nem mernek posztolni, mert „nem tudnak jól írni”. De a közösségi média nem irodalomóra – a természetesség fontosabb, mint a kifinomultság.
Tedd fel magadnak a kérdést: „Ha most ezt egy ügyfélnek mondanám el, mit mondanék?”
És ezt írd le. Nyugodtan szóban is felveheted, aztán leíratod – például egy AI-eszközzel. Ez gyorsít, de nem veszi el a stílusod. Ráadásul segíthet finom hangolni, vagy plusz tippeket is adhat.
4. Hasznosíts újra – ne találj ki mindig újat
Írtál egy posztot? Csinálj belőle e-mailt. Készült egy hosszabb cikk? Vágd szét több rövid posztra.
Volt egy jó ügyfélvisszajelzés? Kiemelheted egy sztoriban.
A lényeg: ne az legyen a célod, hogy mindig valami újat találj ki, hanem hogy a meglévőt több formában használd. Ebben akár egy AI is segíthet – pl. átírja carousel posztra, rövidíti, sűríti vagy címet ad hozzá.
5. Ne bonyolítsd túl
Nem kell minden poszt alá drága fotó, nem kell minden hírlevélbe három CTA. Ha tudod, mit akarsz mondani, mondd el egyszerűen. Egy világos üzenet – egy felhívás a végén – bőven elég.
Tipp: ha úgy érzed, túlírtál valamit, olvasd fel hangosan. Ha mesterkéltnek hangzik, gondold újra.
Egy AI itt is segíthet: nem azért, hogy „szebb legyen”, hanem hogy letisztultabbá váljon. Olyan, mint egy külső szem, aki rá tud nézni a szövegedre.
6. Ha elakadsz, kérj segítséget – nem ciki
Nem kell mindenhez érteni. És nem kell mindent egyedül megcsinálni. A mesterséges intelligencia segít elindulni, folytatni, vagy csak visszajelzést adni.
A Skillbot ChatMaster például kifejezetten kisvállalkozóknak készült: magyarul működik, kérdésekből dolgozik, és segít megfogalmazni, amit Te csak körülírnál. Nem helyettesít téged – de segít, hogy tovább tudj lendülni.
Nem kell marketingesnek lenned, hogy jól csináld
- Elég, ha tudod, mit akarsz mondani
- Kitalálod a saját ritmusod
- Olyan stílusban írsz, amilyenen beszélsz
- Amit egyszer elkészítettél, újrahasznosítod
- Nem félsz segítséget kérni – akár embertől, akár géptől
Ha Neked is ismerős a „nem tudom, mit írjak” vagy a „most ezt hova posztoljam” érzés, a Skillbot ChatMaster egy olyan eszköz, amit érdemes kipróbálnod. A végén igazi marketinges is vállhat belőled!